Halep
2011 -
2013
ZULEYHA ALTINTAS DEMET TASPINAR DENIZ BESER NICOLE RIEFOLO ARTTRANSPONDER BERLINERPOOL HURI KIRIS DENIZHAN OZER DORIS KOCH MANUELA MACCO SYLVIO PALLADINO ECE BUDAK BANU TAYLAN STEFAN ENDEWART RUSSEL ZEHNDER SECIL YAYLALI ISA ANDREU ARZU ARDA KOSAR NANCY POP MALIN LENNSTROM NURGUN OZMELEK KOTTI SHOP ARTPROJECTBROCKMANN ELMAS DENIZ OZGUR DEMIRCI NICOLE DALDANISE TURKAN AKKULAK KOC BANU TAYLAN COCKAIGNE RUM46 YAVUZ KILICER ELIZABETH ARO AMINA ZOUBIR DIDEM DURUKAN JOMA CIGDEM MENTESOGLU DEMET YALCINKAYA KAREN BARTRAM BERND RIEHM BARIS MENGUTAY GONUL NUHOGLU ORTA FORMAT VALENTINA KARGA ANGELO MOLINARI FERNANDO GARBELOTTO GIORGIO CAIONE JULIA IRENE SMITH JOHANNES WILLI BENI BISCHOF EVELINE WUTRICH DOMINIK CAROLYN RIDDELL OLIVIA VALENTINE ASLIEMK ERIM BIKKUL ANJA UHLIG
​
LOADING
AslieMk, M. Cevahir AkbaÅŸ, Züleyha AltıntaÅŸ
Açılış 18 Nisan 2018 18.00
Serginin açık olduÄŸu diÄŸer günler: 19 Nisan - 20 Nisan - 21 Nisan - 22 Nisan - 27 Nisan - 28 Nisan - 29 Nisan - 3 Mayıs - 4 Mayıs - 5 Mayıs PerÅŸembe - Cuma 14.00 - 19.00
Cumartesi 11.00 - 15.00
diÄŸer günler randevu ile
Bu sergide AslieMK, M. Cevahir AkbaÅŸ ve Züleyha AltıntaÅŸ’ın bellek üzerine farklı yaklaşımlarını bir araya getiriliyor.
Züleyha AltıntaÅŸ’ın Arnolfini çiftinin imgesini yeniden ürettiÄŸi kuklaları, Kuzeyli ustanın sahneye taşıdığı “evlenme anı”nı oyunsallaÅŸtırıyor. Eyck’ın statik figürleri kuklaya dönüÅŸürken, evli çift, onları canlandıran ellerin “eyleme hali”ne teslim oluyor. Soluk almak için el'e gereksinim duyan kuklalar, toplumsal bir sözleÅŸmenin kadın ve erkeÄŸin hayatını biçimlendiriÅŸine gönderme yaparken “düzenin eli”ni de akla düÅŸürüyor. EvliliÄŸin bir toplumsal statü olarak salık veriliÅŸi, Eyck'ın yapıtında belgelenirken, Arnolfini çiftinin kuklalaÅŸması toplumsal mekanizmaların dayattığı evlilik belgesini adeta yeniden üretiyor. Ä°zleyicinin elleriyle can verebileceÄŸi kukla çift, kadın ve erkeÄŸe biçilen rollerin anıştırmasına da dönüÅŸebilir; sanat tarihinin en bilinen çiftlerinden birini duraÄŸanlıktan sıyırarak eÄŸlenceli de kılabilir...
Sergide AslieMk'nın ilk performansları "To find out (free side)"ın yanı sıra "Anı" ve ""Toprak, mahsul ve ofis için hiperağıt" yer alıyor. To find out (free side) 2012 yılında, Belgrad Ormanı’nda karşılaÅŸtıkları bir umumi tuvalet inÅŸaatının geçmiÅŸ uygarlıklardan kalan bir mezarlık sanmaları ile baÅŸlıyor ve mezar taÅŸlarına bir kutsal kitabı okur gibi Wiliam Gibson’ın "Neuroromancer"ını okuyor ve kendilerine özgü aygıtlarıyla yapının ÅŸifresini çözmeye giriÅŸiyorlar. Silo ise Türkiye'deki ulusal kentsel dönüÅŸüm projesinde özelleÅŸtirilmesi planlanan Ä°stanbul HaydarpaÅŸa'da bulunan Tahıl Yönetim Kurulu'nun tahıl silo binası için bir hiper metin. Yatay olarak okunduÄŸunda anlaşılır olan mesaj, binanın dikey etkisiyle dikey olarak okunduÄŸunda deÄŸiÅŸtiriliyor. Bu, resmi tarih yazımında yeni bir okuma potansiyeline iÅŸaret ediyor. Sergide ayrıca ikilinin Performistanbul için ürettikleri "Anı" isimli iÅŸlerinde AslieMk'nın birbirinden farklı yaÅŸam dönemleriyle baÄŸlantılı anılarına ait ses kayıtlarına yer veriliyor.
Cevahir AkbaÅŸ, Avcı (Hunter) isimli serisinde babasının avcı kimliÄŸiyle, kendi kafasında oluÅŸturduÄŸu avcı kimliÄŸini birleÅŸtiriyor. Bireysel öyküsünü yansıttığı fotoÄŸraflarda avcı gerçekle kurgu arasında gidip gelen bir karaktere dönüÅŸüyor. Babasını, hiç tanımadığı “avcı” kimliÄŸiyle tüm orman boyunca takip eden Cevahir AkbaÅŸ sadece gözlemlemek istediÄŸim bir “av hikayesi” deÄŸil, aramızda bir avcı ve avcı olmakla karşı karşıya olan bir güç mücadelesini bize aktarıyor.