Halep
2011 -
2013
ZULEYHA ALTINTAS DEMET TASPINAR DENIZ BESER NICOLE RIEFOLO ARTTRANSPONDER BERLINERPOOL HURI KIRIS DENIZHAN OZER DORIS KOCH MANUELA MACCO SYLVIO PALLADINO ECE BUDAK BANU TAYLAN STEFAN ENDEWART RUSSEL ZEHNDER SECIL YAYLALI ISA ANDREU ARZU ARDA KOSAR NANCY POP MALIN LENNSTROM NURGUN OZMELEK KOTTI SHOP ARTPROJECTBROCKMANN ELMAS DENIZ OZGUR DEMIRCI NICOLE DALDANISE TURKAN AKKULAK KOC BANU TAYLAN COCKAIGNE RUM46 YAVUZ KILICER ELIZABETH ARO AMINA ZOUBIR DIDEM DURUKAN JOMA CIGDEM MENTESOGLU DEMET YALCINKAYA KAREN BARTRAM BERND RIEHM BARIS MENGUTAY GONUL NUHOGLU ORTA FORMAT VALENTINA KARGA ANGELO MOLINARI FERNANDO GARBELOTTO GIORGIO CAIONE JULIA IRENE SMITH JOHANNES WILLI BENI BISCHOF EVELINE WUTRICH DOMINIK CAROLYN RIDDELL OLIVIA VALENTINE ASLIEMK ERIM BIKKUL ANJA UHLIG
​
PASAJ Karaköy programı
GeçmiÅŸ
tareq daoud
arasında çizgi olmayan
binlerce nokta
8 Kasım-15 Aralık 2018
Açılış: 8 Kasım 18:00
Serginin açık olduÄŸu diÄŸer günler :
Her PerÅŸembe - Cuma 14.00 - 19.00
Her Cumartesi 11.00 - 15.00
diÄŸer günler randevu ile
​
​
Bu serginin iki bileÅŸeni, fotoÄŸraf serisi ve PASAJ'a özel oluÅŸturulan enstalasyon, her biri belleÄŸin tekrar eden yansımalarını, güvenlik eksikliÄŸini ve yapımlarında yer alan mekanizmaları yansıtıyor.
2014-2016 yılları arasında Ä°stanbul'da çekilen binlerce analog fotoÄŸraftan elde edilen Forever Is Made of Nows - Sonsuzluk Åžimdilerden OluÅŸur serisi neredeyse insanlık dışı görünen bu dev ÅŸehri anlamaya çalışmak için kurulan kiÅŸisel bir ritüelden oluÅŸuyor.
​
Bu fotoÄŸraf dizisinin paradoksal arayışı, geniÅŸletilmiÅŸ bir seçim ve rekombinasyon sürecinin sonunda, izleyiciye sanatçının gözündeki ÅŸehir fikrini öneriyor. Seri, seçilmiÅŸ küçük bir dizi noktayı bir araya getiren, birbirine baÄŸlayan bir sonraki boyuta geçiÅŸe açılan hayali bir çizgi olarak saniyenin beÅŸte birinin taksitiyle zamansızlığın öznel bir hissini oluÅŸturuyor.
Odanın ortasında yer alan enstalasyon sanatçının PASAJ mekanını barındıran bina Nimet Hanı anlama ve kavrama çabalarının bir sonucu. Öncekinden daha kolay anlaşılabilecek bu kısıtlı kapsamın, beklenmedik bir ÅŸekilde karmaşık olduÄŸu ise sanatçının yaptığı araÅŸtırma sonrasındaki belgelerle kanıtlanıyor.
​
​
Ä°lk sıra, soldan saÄŸa: Nimet Hanının giriÅŸ holü; Ortodoks ibadethanesinin çatısı; çıkmalı dış cephe detayı. Ä°kinci sıra, soldan saÄŸa: Nimet Hanı etrafı Mumhane caddesi ile Akçe sokak kesiÅŸimini gösteren üç antik harita: haritalar sırasıyla Charles Goad (1906); Alman mavileri (1914); Suat Niven (1948)’a aittir.
​