top of page

Erim Bikkul

Yekpare Akış

Ä°smini Tanpınar’ın “EÅŸik” adlı ÅŸiirinden alan “Yekpare Akış”, Erim Bikkul’un, içinde yaÅŸamakta olduÄŸu zaman ve mekânı, algı süzgecinden geçirerek deÄŸerlendirme çabalarının bir sonucu. Åžimdiye dek çizme ve boyama yoluyla, yani varolana “ekleyerek” yapıt üretirken, son dönemde üzerinde çalıştığı kâğıt ve plastik gibi malzemeleri kesip çıkararak “eksiltmenin”, bir anlamda boÅŸlukla çalışmanın peÅŸine düÅŸen sanatçı ÅŸöyle diyor: “AÄŸaçların dalları, nehirlerin kolları, damar ve sinir sistemlerinin görünümleri arasındaki benzerlik, ya da bazı gezegenlerin çizdiÄŸi yörüngelerin kesiÅŸimi sonucu ortaya çıkan desenlerin sokakta satılan Çin iÅŸi ucuz ÅŸablonlarda yapılan çizimlerle tıpatıp aynı olabilmesi gibi daha pek çok çakışma, bana sınırsız ve iç içe geçmiÅŸ bir oluÅŸun içinde yer aldığımız hissini veriyor. Gündelik hayatta ancak belirlenmiÅŸ bir kısmında gezindiÄŸimiz gerçeklik, aslında katman katman. Buna ek olarak her ÅŸeyin bir bütün olması hali, bir “yekpare akış” da söz konusu. “Kendimizi beden, isim, duygu ve deneyimlere indirgediÄŸimizde kavrayamadığımız ve bizi kesin yargılarda bulunmaya iten pek çok durum, benliÄŸin muhafazasından çıkabildiÄŸimiz vakit anlam kazanmaya baÅŸlıyor. William Blake’in dediÄŸi üzere bir kum tanesinde dünyayı, bir yaban çiçeÄŸinde cenneti görebilmenin yolu da sanırım buradan geçiyor. Ben de ayrı ayrı ele alındığında birbiriyle çok ilintili durmayabilecek kimi malzeme katmanlarını ve biçimleri bir arada kullanarak bahsettiÄŸim bu çok katlılığı sezdirmeye çalıştım.”

 

Sergileri sadece eserlerin deÄŸil bizzat sanatçının da izleyicilerle bir araya gelmesi için bir fırsat olarak gören Bikkul, 21-30 Mart 2013 tarihleri arasında açık kalacak sergide önceden hazırladığı çalışmaları sunmanın yanı sıra, Pasajist’te kuracağı mini atölyesinde üretmeye devam edecek ve ziyaretçilerle iletiÅŸime açık olacak.

​

​

gozlu.jpg
bottom of page