top of page

jesse gagliardi

boÅŸ mesken: aile portreleri

unoccupied 2: family portraits

BoÅŸ Mesken: Aile Portreleri| Jesse Gagliardi | Unoccupied 2: Family Portraits
Sergi tarihleri ve saatleri | Exhibition dates and hours: 4-20 Kasım | November 2016 
Yer | Space : Çatık kaÅŸ sokak, no: 48, Kamer Hatun, BeyoÄŸlu
Açılış | Opening : 4.11.2016 @ 16.00

Sergi 20 Kasım'a kadar randevu alarak görülebilir|The exhibition can be visited till 20th. November by appointment.

Emily Arauz ile sergi konuÅŸması | Exhibition talk moderated by Emily Arauz:  4.11.2016 @ 18.00

Küratör | Curator: Ä°brahim CansızoÄŸlu

 

“BoÅŸ Mesken 2: Aile Portreleri” ise Gagliardi’nin AynalıçeÅŸme’de terkedilmiÅŸ iki katlı bir binada gerçekleÅŸtireceÄŸi, ÅŸehirdeki ilk solo sergisi.   Ä°stanbullu Rum sahipleri çoktan bu dünyadan ayrılmış olsalar da yaşı yüz yıla yaklaÅŸan bina arka bahçesindeki incir ve menengiç aÄŸaçlarıyla hala yaÅŸamaya devam ediyor.  Serginin çıkış noktası sanatçının sokakta bulduÄŸu, kimlere ve hangi zamana ait olduÄŸu bilinmeyen siyah beyaz portre fotoÄŸrafları. “BoÅŸ Mesken 2: Aile Portreleri” Gagliardi’nin atölyesinde bir süre asılı duran ve birlikte yaÅŸanan fotoÄŸrafların farklı materyaller ve tekniklerle hazırlanan iÅŸlerle yer deÄŸiÅŸtirmesiyle ÅŸekillenen bir üretim sürecini yansıtıyor.  Gagliardi bu meçhul aileyi heykel, yerleÅŸtirme, kolaj ve ahÅŸap oyma gibi farklı pratikleri kullanarak yeniden bir araya getiriyor. Gagliardi’nin iÅŸlerindeki Arte Povera hissiyatı, bulunmuÅŸ nesnelerin çok katmanlı bir estetik dönüÅŸüme tabi kılınışıyla birleÅŸiyor.  KurumuÅŸ ekmeÄŸi oyarak üretilmiÅŸ nesneler ve antik halılar hafif bir rahatsızlık hissi yayarken, hurdalık metal ve ahÅŸapla oluÅŸturulmuÅŸ yerleÅŸtirmeler Gagliardi’nin malzemeye yönelik, tesiri önceleyen yaklaşımını yansıtıyor.  Gagliardi, bütünsel kentçilik kavramına da içkin olan, sanatın etrafında olup bitenden kopuk biçimde konumlandırıldığı kliÅŸe yaklaşımı tersyüz eden bir üretim faaliyetine giriÅŸiyor. Ä°ÅŸlerdeki bulunmuÅŸ, toplanmış ve geri dönüÅŸtürülmüÅŸ malzemelere yönelik keskin dikkat ve gergin gündelik atmosfer Gagliardi’nin hem hayaletli hem de ete kemiÄŸe bürünmüÅŸ bir mekân yaratmasını mümkün kılıyor.  DuyuÅŸsal gerilimler durumlara, malzemelere, manzaralara ve tahayyüllere nasıl el koyabilir?  Bu gerilimlerle karşılaÅŸan insanlar ahenksiz olanın, bir harabe kadar sabırlı olanın, kaybedilenin dokunaklı izlerine sessizce katlananın, kentsel dönüÅŸümün getireceÄŸi sterilizasyonu huzursuzca bekleyenin hissine nasıl alışabilir? Portre, belki de yalnızca sanatçının bu alışma sürecini bulanıklaÅŸtırmak ve derinleÅŸtirmek için kullandığı bir estetik araç.

 

“BoÅŸ Mesken 2: Aile Portreleri” 4 Kasım günü saat 16:00’da izleyicilere kapılarını açıyor. Açılışın ardından sergi konuÅŸmasıyla devam edilecek.  Sanatçı ve küratör sergi baÄŸlamında mutenalaÅŸma, göçmen sanatı ve kültürel miras konularını tartışacak. Umut Yıldırım ve Gözde Üçok’un Gagliardi’nin iÅŸleriyle çarpışması sergiye eÅŸlik edecek fanzindeki serbest metin dizisiyle sonuçlandı. Desteklerinden dolayı James Barron, Giorgio Caione, Levent Kalkan, ÇaÄŸatay Apaydın 

ve Alp Esin’ teÅŸekkür ederiz. 

 

Tüm izleyiciler sergi konuÅŸmasına ve ardından sanatçının stüdyosunda düzenlenecek partiye davetli. Sergi randevu ile 5-20 Kasım tarihleri arasında ziyaret edilebilir. Sergi turu taleplerinizi e-mail veya telefonla iletebilirsiniz.

 

 

Ä°brahim CansızoÄŸlu: ibrahimcansizoglu@gmail.com, 05358310134

Jesse Gagliardi: jessegagliardi@gmail.com, 05395734391

 

 

 

                       katkılarıyla

​

 

“Unoccupied 2: Family Portraits” is a solo exhibition project of Gagliardi’s that will be presented in an abandoned two-floor family house in AynalıçeÅŸme. Although the Greek owners of the house died long ago, the one hundred year old building still survives with old fig and terebinth trees in its garden. The solo exhibition project was inspired by the discovery of a series of old photographs Gagliardi found on the street. After hanging and living with the photographs in his studio, Gagliardi began a production process using mixed media with the intention of replacing the figures in the photographs. Gagliardi recreated the unknown family in the found photographs through the use of a wide range of artistic practices such as sculpture, installation, assemblage, and woodcarving. Gagliardi’s transformation of found objects through multiple layers of craftsmanship conveys an Arte Povera sensibility. Objects carved out of dried bread and antique rugs channel a subtle feeling of discomfort while installations assembled out of scrap materials reflect Gagliardi’s affective approach towards materiality. The acute attention he gives to found, collected, and recycled materials, as well as to the charged atmospheres of the everyday, enables Gagliardi to create a haunted, yet carnate space. How do affective intensities come to be vested in situations, materials, landscapes, and imaginaries? How do people encountering them become attuned to the sense of something dissonant, something as enduring as ruin, something silently bearing the affective traces of what is lost, something disturbingly awaiting sterilization by urban redevelopment? The genre of the portrait is the artist’s aesthetic tool for obscuring and deepening this process of attunement.

During the exhibition talk Emily Arauz, the artist and curator will discuss issues of gentrification, migratory art, and cultural heritage. Umut Yıldırım and Gözde Üçok’s engagement with Gagliardi’s work resulted in a series of free-associative prose texts that make up the fanzine that accompanies the exhibition.  We would like to thank James Barron, Giorgio Caione, Levent Kalkan, ÇaÄŸatay Apaydın and Alp Esin for their support. 

The exhibition can be visited by appointment between November 5-20. You may request an exhibition tour via e-mail or phone:

Ä°brahim CansızoÄŸlu: ibrahimcansizoglu@gmail.com, 05358310134

Jesse Gagliardi: jessegagliardi@gmail.com, 05395734391

in collaboration with

​

bottom of page